Heb je een vraag? We helpen je graag! De meest gestelde vragen hebben we hier al voor je beantwoord. Kun je het antwoord niet vinden? Neem gerust contact met ons op!

Algemeen

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor €5,95 wordt het pakket overal in Nederland en België netjes bezorgd door onze professionele logistieke partner. De verzendkosten voor andere landen variëren per land. 


Kan ik het pakket vandaag nog laten bezorgen?

Nee, dat kan helaas niet. Omdat wij onze planten direct bij de kweker halen, hebben we geen same day delivery service.Op zon- en feestdagen wordt er niet bezorgd. 


Op welke dagen kan ik het pakket laten bezorgen?

Jouw bestelling wordt binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd op het door jou opgegeven adres. Bezorgdagen in het buitenland zijn afhankelijk van de lokale logistieke partner en de feestdagen in het desbetreffende land. 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Het bestelproces is heel eenvoudig:

  1. Kies een plant
  2. Voeg een persoonlijke boodschap toe indien gewenst
  3. Vul je gegevens in
  4. Vul de gegevens in van de ontvanger
  5. Reken af op de manier die jij wenst
  6. Per mail ontvang je een bestelbevestiging
  7. Even voordat jouw plant op reis gaat wordt hij verpakt in onze speciale verzenddoos
  8. Zodra het pakket ons pand verlaat ontvang je de Track & Trace code zodat je het pakket kunt volgen tot dat het is afgeleverd


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Neem bij wijzigingen of annuleren van je bestelling altijd even contact op met onze klantenservice. Bij voorkeur per mail via klantenservice@e-bloom.nl (partner Plantvoordeelshop). In dringende gevallen zijn we telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur - 17.00 uur.

Bezorging

Kan ik het pakket vandaag nog laten bezorgen?

Nee helaas kan dat niet. 

Op welke dagen kan ik de plant laten bezorgen?

Binnen Nederland bezorgen we 6 dagen per week van maandag t/m zaterdag (m.u.v. feestdagen).


Hoe wordt de plant bezorgd?

De plant wordt verpakt in een milieuvriendelijke verzenddoos. Hierbij komt de eventuele persoonlijke boodschap mee én eventuele pot.


Kan ik ook een plant naar het buitenland sturen?

Ja, dat kan. Bij het bezorgadres vul je eenvoudig het adres van de ontvanger in het buitenland in. Let wel op dat de bezorgdata in andere landen kunnen afwijken in verband met doorlooptijd en eventuele afwijkende feestdagen.

Kan ik het pakket ook anoniem versturen?

Ja, dat kan. Je persoonlijke gegevens worden nooit doorgegeven aan de ontvanger. Tenzij je zelf je naam op het kaartje vermeldt. Vermeld je geen naam op het kaartje dan wordt het pakket anoniem verstuurd. Gegevens van de verzender worden nooit zonder toestemming gedeeld.

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

In Nederland geldt dat het pakket dan wordt aangeboden bij de buren. Zijn deze niet thuis, dan kan het pakket worden afgehaald. In beide gevallen wordt dit netjes doorgegeven aan de ontvanger en komt dit ook terug in de track & trace informatie aan de verzender.

Ontvang ik een ontvangstbevestiging?

Wij werken met een accuraat Track & Trace systeem vanuit onze vervoerders. Zodra het pakket ons pand verlaat is de bestelling te volgen tot aan aflevering.

Garantie & retourneren

Biedt Plantvoordeelshop garantie op haar planten?

Wij garanderen zeker een maand een mooie plant, mits de verzorgingstips worden gevolgd. Planten zijn een natuurproduct, hierdoor kan het voorkomen dat de kwaliteit toch een keer tegenvalt. Laat dit ons dan binnen 3 dagen na ontvangst van de plant weten mede door middel van ten minste 3 duidelijke foto's. 

Kan ik de plant ook retour sturen?

Helaas is het niet mogelijk om een plant naar ons retour te sturen. Op planten is namelijk het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid hiervan. Dus daar kunnen we je helaas niet mee helpen. Bij klachten verzoeken we je die binnen 3 dagen te melden en je klacht te voorzien van minstens 3 duidelijke foto's.

Betalen

Is online betalen bij Plantvoordeelshop veilig?

Het afrekenen van je bestelling vindt altijd plaats in een beveiligde omgeving. 

Hoe kan ik betalen bij Plantvoordeelshop?

Je kunt bij ons kiezen uit de betaalmethode die voor jou het prettigst is:

iDEAL: de vertrouwde online betaalomgeving van je eigen bank
Creditcard: je kunt betalen met MasterCard, American Express en VISA
PayPal: wereldwijd betaalsysteem gekoppeld aan je creditcard of bankrekening
Bancontact: de online betaalmethode in België
Giropay: de online betaalmethode in Duitsland
ING Home'Pay: de makkelijke betaalmethode van ING